Dålig uppdatering..

Hej!
Ursäkta att jag inte har hunnit skriva här på en vecka men jag ska skärpa mig från och med idag!
Jag får väl göra som på förra inlägget och skriva vad som hänt.
Ni får bara stå ut men ett mega-inlägg men jag ska försöka rada upp det.

I onsdags tränade jag inte utan redigerade en film på Indiana och Rex, som jag senare lade ut i torsdags.
Jag drack te med mamma i uterummet och hade det bara mysigt. Mer hände väl inte den dagen.
Efter det var jag ute och gick med Ida, Kiba och Gaudi.

I torsdags var det konfamöte och där hade vi (såklart) väldigt roligt. Vi gick igenom vad vi vill göra på vår konfirmation eftersom vi ska framföra något till publiken. Jag är fortfarande jättelycklig över att mina morbröder kommer på konfirmationen!♥ Det enda som var lite irriterande var att ingen ville vara seriös..:/
Men det löser sig! (Precis som allt annat.)

I fredags tränade jag för en vikarie tränare som var rättså duktig. Vi boxades bara i par och gick sedan över i fys-träning. Det bestod av armhävningar i olika former och sedan magövningar som t. ex. plankan.
På kvällen kollade jag på Vampire Diaries och åt tacos. Efter det mös jag med mamma och vi hade bara jättekul!:D

I lördags var jag hemma och hjälpte mamma med att plocka i ordning i huset. Dessutom hjälpte jag henne med att förbereda inför bowlingfesten på kvällen. (De skulle samlas hos oss först och gå ner till tåget sedan.)
Efter att de hade åkt kom Frida upp från källaren (hon och Lisette var med min bror) och studerade när jag redigerade en bild. Efter ett tag kom Lisette och Benjamin ocskå upp hit och Frida undrade om vi skulle åka iväg och köpa pizza. Det gjorde vi.
Väl uppe vid pizzerian var Robban, Grek och Tobbe där. Dom gjorde oss sällskap.
Efter att vi ätit åkte vi upp till skolan och träffade Oscar, Matte och senare Haidar.
När vi kom hem igen så gick jag ut med hunden, gav han kvällsmat och klappade om honom.
Efter lite velande så åkte jag, Frida, Lisette, Benjamin, Krille och Fredde till Frida och var där ett tag.
Där klippte vi håret på Krille och dansade till skön musik med mycket bas!
På natten, typ vid halv ett så åkte jag hem med Krille och Fredde medans de andra blev kvar. Förutom Lisette som hade åkt hem tidigare.
Mamma var redan hemma då och vi kramade varandra godnatt och jag somnade som en klubbad säl..

I söndags så var jag uppe halv elva, åt frukost och kolla lite på facebook.
Efter frukost körde jag och pappa iväg till Sportson och köpte en rosa cykel till mig!:D:D:D
Vid kvart i tolv körde pappa mig till Rydebäcks kyrka och jag satte igång med att fylla helium-ballonger tillsammans med Tobias, Tore Thomas och senare Andreas, Linnea och en annan tjej. Vi fyllde 400 ballonger och här kommer några bilder:
.. .. .. ..
När ballongerna var uppblåsta och astknutna någonstans så gick vi in och käkade våfflor.
Sedan var det dags för gudstjänst på torget. Vi delade ut ballonger till alla!
Efter gudstjänsten handlade Emma, Ingrid och jag ingredienser till en tacogratäng som vi sedan hjälptes åt att laga.
När den var klar var också bandet klar med repningen och vi åt tillsammans samtidigt som vi kollade på filmen Tusen gånger starkare. Jag har aldrig sett en så bra film!! Den är garanterat sevärd!
Vi avslutade dagen med andakt och när jag väntade på pappa stod jag och Andreas och snackade. Underbarare människa får man leta efter!

I måndags blev jag väckt kvart i nio och 17 över masade jag mig upp i sakta gemak.
Jag skulle till Lindebolet och träffa eleverna jag skulle vara ledare för i sommar.
Snabbt slängde jag i mig frukost och kvart över nio bar det av till Lindebolet.
Vi kom dit fem över tio och tyvärr kunde inte Isabell komma dit så det var ju lite nervöst.
Jag fick en välkomst-kram av Eva och kände i varje fall Mathilda och Roxina som jag träffat på tidigare läger.
Jag spenderade mestadels av dagen på att leda hästar och förklara vad olika saker betydde och vad vi skulle göra.
Eleverna fick rida på banan, utöva persedelvård, skritta ut i trollskogen och leta påskägg.
Vi allt-i-allor skulle mest vara där som moraliskt stöd och ställa upp när barnen blev nervösa.
Pappa var naturligtvis sen med att hämta mig men det var bara kul för då han jag prata lite extra med Evas dotter Miranda.:)

I tisdags var jag på vita gården vid tio tiden, som bestämt. Dit cyklade jag på min fina nya rosa cykel.
Efter att ha pratat en stund med Carro så borstade jag Fjunet och så red vi ut tillsammans.
Vi red skogsrundan och Carro red först med Liv så att de kunde bestämma tempot i skogen.
Fjunet var jättemysig att rida på men eftersom hon inte var igångsatt blev hon rättså svettig.
Jag borstade av henne och ledde ut henne i hagen. Sedan var det inte så mycket mer att göra så jag fick cykla hem.
Resten av dagen var jag bara allmänt lycklig och på eftermiddagen red jag Butterfly på viarp.
Det gick jättebra och hon gick i fin form.
Sen hände det inte mycket mer den dagen..

Idag red jag Fjunet igen, fast jag red ut själv barbacka.
Hon var supermysig och vi travade en liten bit från skogen upp på grusvägen.
När vi var tillbaka borstade jag bort den värsta svetten och släppte henne i hagen.
Jag hjälpte till att mocka Blida och Livs boxar och cyklade sedan hem.
Vid ett körde vi till mormor i Åstorp.
Där var vi tills klockan sex och fikade.
När vi kom hem tänkte vi kolla på Huse på replay men det visades inte. Det blev vi lite besvikna för men aja.
Nu ska jag sova och orkar inte skriva ett ord till..
Imorgon kommer det nog bild på Fjunet och ett nytt roligt inlägg att läsa!
Hade bra!
:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0