Jisses...!

Nu har det varit mycket! Jag ursäktar dålig updatering men jag har fått regeln edast två timmar data om dagen!:O
Men jag ska försöka berätta vad som har hänt.:)
Sen i tisdes har jag på onsdagen red jag Cliché och torsdagen red jag inte men gjorde en massa annat kul. (eller så vardet tvärtom, jag kommer inte riktigt ihåg vilken dag som var vilken.^^)
Men sedan på fredagen fick jag rida Sally<3 och Ante. (y'
Sally var en liten besvikelse men ändå aldelles underbar!:'D Och Ante var också helt superkul att rida!:')
Samma dag fick Anki, Magnus, Kajsa och Gunilla kakor som jag bakade på torsdagskvällen!;) De tyckte kakorna var jättesmaskiga!:D
Och när jag åkte hem från Ödåkra fick jag skuss halv sex av mamma och vi skussade Mattine till knutan.:P
På lördagen var jag lite lessen att jag inte skulle vara på ödåkra längre men sedan åkte jag ju till min egen häst!:D
Han var pigg och glad och frammåt hela tiden!^^
Hanna trillade av två fält från huset och han sprang hem rätt över vägen!!!:O Men som tur var stannade två bilar och fångade in honom medans jag först sprang för o se hur det hade gått med Hanna och sedan efter hästen. Hanna klarade sig med ett blåmärke och en liten bula och hästen med nån liten skråma.
Jag tackade damen och herren för att ha stannat och fångat hästen och sedan fick Hanna skritta lite på baksidan innan vi avslutade men mest så hon inte skulle bli rädd eller så.:)
När vi kom in i stallet upptäckte vi en ny figur vid namn Lina.:) Hon ska sköta Rasmus och motionera Munter då och då. Vi pratade en stund och blev lite vänner.:)
På söndagen var jag också i stallet och gick en runda med Muminen<3 samtidigt som Lina gick med Munter.:)
Innan jag kom hade hon varit ute och promenerat med Rasmus en jättelång runda!:)
När vi hade släppt ut hästarna i hagen och fyllt på vatten städade vi i stallet.:) Vi var lite skeptiska till om där skulle finnas spindlar eller möss så det tog en stund att gräva fram allt men till slut blev det riktigt fint och vi hittade mkt som nog inte sätt solljus på flera månader.:'P
När vi städat klart cyklade jag hem och då var d´klockan 5 i 6 och solen var aldelles skär!:'D
:')
På söndagsmorgonen som jag glömde säga så var jag på gudstjänst och jag förvånades att det inte var så många som hade undrat varför jag inte var på lägret men det var ju bara bra. Jag cyklade dit innan jag cyklade till hästen så sammanlagt cyklade jag ungefär 20 km, d.v.s. 2 mil!:o
Sedan på måndagen var jag i solan ochg treäffade kompisar men sedan bar det av till hästen. Hanna va SUPERDUKTIG(!!) och trillade inte av en enda gång!:D
Dessutom lyckades hon gallopera ett varv åt vart håll!:D:D:D
Jag är så stolt över henne!:'D Vi tränade dessutom Halvt Igenom och Rätt Upp samt Serpentiner Över Medellinjen.:)
Men Hanna klarade ju som  vanligt allting galant!:D:D
Senare pratade jag med Lina som skulle känna på Rasmus ben om han klarade att gå en runda så inte han skadade eller sträckte sig.:)
Här kommer några (Eller jaah, Typ MEGA många) bilder på mitt superfina ekipage!
:)c:
:)
:P
:)
:)
:)
:)
:)
:)
:)
:P
Ja senare igår kollade jag på alla avsnitten av IAnneli!:D
Jag älskar det programmet och senare mös jag med mamsen.<3
Idag har jag fått tillbaka min fackupsats och det blev G på väg till starkt VG!:D:D
Så jag får plugga på till redovisningarna för jag behöver verkligen det där VGt!:)
I eftermiddes var jag på Viarp och red Galileo i hoppning. Vi hoppade cirka 70cm men sedan blev Chantelle avkastad och Jennifer sänkte hinderna eftersom de inte hade råd med fler skadade hästar.:/ Så på sista hopprundan blev hinderna 40-50cm typ.:) På slutet fick jag även åskådare vid namn Hanna och Sofia!:'D
Så glad jag blev när pappa berättade att Sofia hade sakt att jag red jättebra!:D:D
Jag bjuder på en sista bild på min söta lilla Ballerina!<3
<3<3
Men jaja! Nu har jag skrivit jättemkt! Så nu ska jag se på House!
xoxo Annie

Kommentarer
Postat av: Anonym häst älskare

åååååååh gisses vilken gullig häst hihihi!

vilken ras är det? :PP

min absoluta favvis är lätt islandsponi!

sååååå söta!

har miiinst 10 affisher med såna ^__^

massor med kramar från den anonyma häst älskaren!!!!!!

2011-01-23 @ 21:39:55
Postat av: Annie

Hej! Vad kul att du hittat hit!:D

De övre bilderna är på min före detta minishettis Mumin och den längst ner är på ett halvblod som heter Ballerina.:)

xoxo Annie

2011-01-23 @ 23:53:47
URL: http://taspa.blogg.se/
Postat av: Annie

Hej! Vad kul att du hittat hit!:D

De övre bilderna är på min före detta minishettis Mumin och den längst ner är på ett halvblod som heter Ballerina.:)

xoxo Annie

2011-01-23 @ 23:53:47
URL: http://taspa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0