Efter första dan på prao...;)

Hej! Nu har jag haft värdens jäktigaste dag men jag ska försöka sammanfatta den..;)
Igår gick jag upp klockan 06.00 och såg ut som ett komatroll. x)
När jag väl var vaken hade jag redan duschat, ätit frukost, hämta upp min frysta middag, packa regnkläder och tagit på mig ridkläder. Eftersom det var förata dagen så körde pappa mig o mamma till vårra olika praoplatser. (mamma skulle också praoa eftersom hon utbildar sig till farmaceut)
Praodagern var superrolig! Jag började dagen med att hjälpa min handledare Magnus att lägga täcken på hästarna. Och därefter släppte vi ut dem.:)
Vi mockade hela stallet och förberede maten samt strödde de boxr som behövde det.
Till lunch fick jag en snitzel som jag hade tagit upp ur frysen i morse och ett glas vatten. Mmm....x)
Efter lunch satt jag i sadelkammaren och putsade träns. Blev klar med alla martingallar och alla träns på B. :)
Jag tod bussen till knutan tio i tre och var på knutpunkten fem i halv fyra. Kom hem till gantofta med tåg tjugo i fyra cirkus. :)
Jag slängde i mej en macka, hämtade in katten, gick på dass, läste ett brev, och ringde pappa. Sedan körde han mig till hästen och jag möttes av en lycklig Hanna med mamma som borstade på Mumin.:D
Hon fick rida på baksidan i gräset igen och så lärde jag henne vad skänkelvikning var och lite grundligt hur man genomför det.:)
När vi skulle börja gallopera fick hon försöka själv utan longerlina och det gich hyfsat förutom ett litet glädje skutt. Sedan tog vi en paus, red tillbaka till stallet och sadlade av o la på täcke. Sedan blev de uteritt för hela femman!:D
Hon var jätteduktog och han lunkade på i lugn takt ute på fältet. Blev inte alls stissig!:o
Sedan far jag hem klockan kvart i sex.
När jag var hemma så gick jag o kissade, åt fil o flingor, hackade frolic och begav mig till fotbollsplanen med hund och godis för träning. Vi var sena men det var rätt roligt för han lyssnade inte ett smack på mig!;oxD
Men sedan gick jag o somnade direkt jag kom hem...x)
Nu ska jag snart med tåget för dagens prao men jag bjuder på en bild av sötaste ekipaget!<3
Hihi
xoxo Annie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0