Viarp...:/

Hej. Nu har jag varit på viarp och ridit. Jag fick rida Calino som är mega stor.
Jag kunde inte nå om honom så jag fick försöka så gott jag kunde att skänkla och trycka. Men vad fick jag för det?
Jo, en Jennifer som säger
-Håll om med benen, upp med tårna och TRYCK ut honom i HÖRNEN!!!
Men hur jävla lätt är det när jag knappt kan räcka om att göra en galoppfattning??
Jag tyckte synd om Calino eftersom han förgäves försökte tolka mina deperata tryckningar med skänklarna.
Men sen såg jag en annan grejj när jag satt utanför stallet o väntade på att bli hämtad.
Nämligen Jonna och Pilsner. Dom är de perfekta ekipaget!
Men sedan satt Jonna av och upp satt en lång tjej som var på tok för stor för hästen! Hon red inte sådär jättebra men inte dåligt i heller.
Sedan satt också hon av och upp satt en liten tjej som överlyckligt travade runt på hästen.
Jag förstod ju att Pilsner förmodligen blev provriden men jag tyckte att om det var den långa tjejen som skulle rida honom så var hon inte rätt köpare. Men det är min ensak.
Senare kollade jag på när Klara red Bellman och dom såg ut att vara ett bra team.:)
Men jag vill INTE rida kvar på viarp. Alla olyckliga historier jag får höra från dessa hästar klarar jag helt enkelt inte...
Jag har insett att engelsk ridning inte är något för mig. Ska jag rida så rider jag på islandshästarna jag sköter. För dom är inridna på ett helt annat sätt som passar mig mkt bättre.:)
XOXO Annie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0